Case: hoe outsourcing je cijfers kan verbeteren

Betere cijfers voor energieleverancier

De finance afdeling van onze klant, een energieleverancier, kreeg te maken met een hoge workload door de sterke groei. Ze kregen het daardoor moeilijk om hun debiteurenbeheer nog met de nodige zorg en precisie uit te voeren. Daarom heeft CREDIRE voor de nodige ondersteuning gezorgd, met klinkende resultaten tot gevolg.

De uitdaging: opstapelende facturen

Onze klant uit de energiesector maakte een sterke groei mee. De workload nam daardoor enorm toe, ook voor de finance afdeling. Ze moesten zich immers op veel dingen tegelijk focussen. Dat zorgde ervoor dat de onbetaalde facturen zich bleven opstapelen. Door die hoge werkdruk, was de tijd die ze aan hun debiteurenbeheer konden wijden beperkt. Zo konden ze niet meer met de nodige zorg en precisie te werk gaan.

De oplossing: gedeeltelijke outsourcing aan CREDIRE

CREDIRE bood meteen de nodige ondersteuning. Zo konden we de workload van de finance afdeling snel verlagen. We legden de focus eerst op telefonisch contact. Dat doen we wel vaker, want uit onderzoek blijkt dat via telefonische dunningacties 62,23% van de achterstallige facturen alsnog geïnd wordt, terwijl dat bij andere (automatische) acties, zoals aanmaningen, ingebrekestellingen en andere, slechts 47,71% is.

We voerden het debiteurenbeheer volledig uit binnen de systemen en digitale omgeving van de klant. Zo is er een goede opvolging mogelijk en ontstaat een duidelijke connectie met interne team van de klant.

Het resultaat: minder kosten

De cijfers liegen niet. Door het debiteurenbeheer gedeeltelijk uit te besteden aan CREDIRE kon onze klant verschillende significante kosten vermijden. Zo daalden sinds onze samenwerking de afbetalingsplannen met 61%. Bovendien ontstonden 44% minder advocatendossiers en 32% minder gerechtelijke dossiers. Het zorgde voor een daling in de dropcijfers (oftewel het eenzijdig stopzetten van het contract) van 61%.

CREDIRE ontzorgde de finance afdeling van de klant door het debiteurenbeheer te ondersteunen. Onze professionele aanpak liet zich voelen in de cijfers van de klant.


Graag meer weten over sales & collections? De samenwerking tussen de afdelingen optimaliseren? 

CREDIRE tijger

Met CREDIRE powered by iCredit kan u op uw beide oren slapen. Terwijl u zich concentreert op uw kernactiviteiten, optimaliseren wij uw credit management, minimaliseren we risico’s en stroomlijnen we uw financiële processen. Het resultaat? Meer efficiëntie, betere financiële prestaties en gemoedsrust.